Zakładki:
Inne moje "rzeczy"
Inne rzeczy
Innych "rzeczy"
Książki
Możliwości i wzorce projektowe
Po godzinach
Rządzą... Gry
Zobacz mnie na GoldenLine
ThinkLab: moja firma

MOJE KSIĄŻKI - AUTOR

Użyteczność w praktyceM. Kasperski, A. Boguska-Torbicz Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce, Helion 2008.

Moja książkaM. Kasperski, Sztuczna Inteligencja, Helion 2003.

REDAKTOR MERYTORYCZNY

UmysłD. Casacuberta, Umysł. Czym jest i jak działa, Świat Książki 2007.

100 sposobów...T. Stafford, M. Webb, 100 sposobów na zgłębienie tajemnic umysłu, Onepress 2006.

Istota inteligencjiJ. Hawkins, S. Blakeslee, Istota inteligencji, Onepress 2005.

RSS
środa, 19 września 2012

Jednym ze źródeł wiedzy nt. tego czy dany wdrożony projekt się sprawdza czy też nie, jest analityka.

Zaglądamy do danych analitycznych w celu weryfikacji danych czy nasze rozwiązanie poprawiło sytuację, czy nie; w końcu co poprawić, a co działa ok. Jednak mało kto zadaje sobie pytanie czy opieranie się o mierzalne dane statystyczne serwisu to jedynie dobra droga do rozwoju produktu. I jak czytelnik już się zapewne domyśla, moja odpowiedź jest: NIE, nie zawsze.

Głównym problemem rozwoju serwisu przez analizę danych statycznych jest posuwanie się produktu małymi kroczkami do przodu i niekoniecznie w dobrym kierunku - wszak w ten sposób poprawiamy produkt już zastany, w formie jakiej funkcjonuje. Niezależnie od startowej pozycji produktu. Czasem zaprzeczenie mu, albo chociażby wprowadzenie zupełnie nowych rozwiązań - architektonicznych, funkcjonalnych - jest lepszym sposobem rozwoju produktu, niż wierne i mozolne poprawianie.

Eksperymentujcie.

21:00, marekkasperski
Link Dodaj komentarz »