Zakładki:
Inne moje "rzeczy"
Inne rzeczy
Innych "rzeczy"
Książki
Możliwości i wzorce projektowe
Po godzinach
Rządzą... Gry
Zobacz mnie na GoldenLine
ThinkLab: moja firma

MOJE KSIĄŻKI - AUTOR

Użyteczność w praktyceM. Kasperski, A. Boguska-Torbicz Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce, Helion 2008.

Moja książkaM. Kasperski, Sztuczna Inteligencja, Helion 2003.

REDAKTOR MERYTORYCZNY

UmysłD. Casacuberta, Umysł. Czym jest i jak działa, Świat Książki 2007.

100 sposobów...T. Stafford, M. Webb, 100 sposobów na zgłębienie tajemnic umysłu, Onepress 2006.

Istota inteligencjiJ. Hawkins, S. Blakeslee, Istota inteligencji, Onepress 2005.

RSS
środa, 03 sierpnia 2011

W naszej kulturze, przy tego rodzaju okazjach jak ta, to na słowa Heraklita można się powołać: Wszystko płynie...

Kiedy czasem wpadam na notki z początku tego bloga, widzę jak dużo u mnie się zmieniło. Gdy 4-5 lat temu interesowały mnie aspekty interfejsów - tak webowych jak i klasycznego GUI - oraz stosowanie psychologii poznawczej przy okazji badań z zakresu usability, dzisiaj interesuje mnie dużo bardziej tematyka produktowa, jak np. budowanie funkcjonalności dających przewagę konkurencyjną bądź pozwalających się cashować serwisowi. Praca nad tym co serwis powinien mieć - teraz, za m-c, za rok.

Przy okazji spotkań ze znajomymi, często szefami działów projektowych w różnych firmach, okazuje się, że to dość naturalna ewolucja. Oni także z chęcią zrzuciliby z siebie etykietę dajrektora-ds-ux-&-usability i stanęli po stronie osób odpowiedzialnych za rozwój biznesowy produktu. Mi się udało. Zaryzykowałem.

Rozwój i utrzymanie serwisów, gdy wziąć pod uwagę ich wymiar biznesowy, jest zaprzeczeniem agencyjno-reklamowej pracy definiowanej "od briefu do briefu". Ten niby 'niuans' polega na tym, że w dużej części serwis dopiero zaczyna żyć po wdrożeniu i to po wdrożeniu zaczyna się cała zabawa. Przeprojektowywanie, przebudowywanie, przedefiniowywanie, prze-, prze-, prze. I tak wydaje się w nieskończoność. Wtedy okazuje się, które funkcjonalności zaskoczyły i są używane - je się powinno rozwijać; a które okazały się klapą - je można zabić, bądź zastanowić się jak je podbić by zaczęły pracować w serwisie, jeśli uważamy, że jest w nich potencjał (czy to użytkowy - tj. ludzie by chcieli z tego korzystać, czy to biznesowy - tj. ich obecnośc będziemy potrafili cashować).

W tym wszystkim jedno się tylko nie zmienia - zmiany te (osobowe, produktowe, funkcjonalne) dają niezłą frajdę :)

11:04, marekkasperski
Link Komentarze (8) »