Zakładki:
Inne moje "rzeczy"
Inne rzeczy
Innych "rzeczy"
Książki
Możliwości i wzorce projektowe
Po godzinach
Rządzą... Gry
Zobacz mnie na GoldenLine
ThinkLab: moja firma

MOJE KSIĄŻKI - AUTOR

Użyteczność w praktyceM. Kasperski, A. Boguska-Torbicz Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce, Helion 2008.

Moja książkaM. Kasperski, Sztuczna Inteligencja, Helion 2003.

REDAKTOR MERYTORYCZNY

UmysłD. Casacuberta, Umysł. Czym jest i jak działa, Świat Książki 2007.

100 sposobów...T. Stafford, M. Webb, 100 sposobów na zgłębienie tajemnic umysłu, Onepress 2006.

Istota inteligencjiJ. Hawkins, S. Blakeslee, Istota inteligencji, Onepress 2005.

RSS
środa, 26 kwietnia 2017

Krótki komiks o projektowaniu.

***

To jest koszyk na zakupy.

Koszyk na zakupy.

 

To jest ładny koszyk na zakupy, jednak pełni taką samą rolę jak zwyczajny koszyk.

Ładny koszyk na zakupy.

 

Dla sklepu (a czasem też i dla kupującego) dwa koszyki to lepiej niż jeden koszyk.

Dwa koszyki na zakupy.

 

Chcemy by dla sklepu (a czasem też i dla kupującego) było jeszcze lepiej. Ale żeby trzy koszyki? Co ciekawe, nie ma trzech koszyków w jednym koszyku. Hm, chyba tym razem trzeba inaczej. Wiem! Wróćmy do pojedynczego koszyka, ale tym razem zróbmy DUŻY koszyk.

To pokazuje, że obrana pierwsza droga - ilościowa - ma swoje granice. Droga wielkościowa oczywiście też je ma.

Duży koszyk na zakupy z supermarketu.

 

To jest jeden z koszyków, które zaprojektowałem. Mój ulubiony koszyk. Znajomy podczas jednej z ostatnich rozmów powiedział mi, że wygląda jak sprzed 5 lat (to kolejny koronny argument, że ładność z czasem przemija - zresztą strzelił w 10-tkę, bo 5 lat temu powstał), ale są miesiące, gdzie jego średnia przekracza równowartość 1 tys. dolarów. W kraju, gdzie e-commerce cieszy się z koszyków 100+ zł.

Koszyk e-commerce.

 

Czasy się jednak zmieniają. Zmieniają się też koszyki. Sklepy (a czasem i kupujący) wciąż łakną więcej. Łatwiej i szybciej mają tą zaletę, że często przekładają się na więcej. Zwłaszcza gdy jeszcze można zbudować emocjonalne zaangażowanie z koszykami. Brzmi absurdalnie? A jednak.

***

Lubisz swojego Kindelka. Kupujesz mu nawet pokrowce. Tylko, że to... koszyk.

Kindle.

 

I to jest koszyk (fakt, ten taki nie angażujący emocjonalnie).

Amazon Dash Button.

 

I to jest koszyk (no ale ten ma potencjał emocjonalnego zaangażowania w pełni).

Amazon Echo.

 

***

Pomyśl jak wyglądał koszyk Wczoraj; pomyśl jak będzie wyglądał koszyk Jutra. Zwłaszcza gdy na co dzień w pracy wymagają od Ciebie kolejnych koszyków.

10:24, marekkasperski
Link Dodaj komentarz »