Zobacz mnie na GoldenLine
ThinkLab: moja firma

MOJE KSIĄŻKI - AUTOR

Użyteczność w praktyceM. Kasperski, A. Boguska-Torbicz Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce, Helion 2008.

Moja książkaM. Kasperski, Sztuczna Inteligencja, Helion 2003.

REDAKTOR MERYTORYCZNY

UmysłD. Casacuberta, Umysł. Czym jest i jak działa, Świat Książki 2007.

100 sposobów...T. Stafford, M. Webb, 100 sposobów na zgłębienie tajemnic umysłu, Onepress 2006.

Istota inteligencjiJ. Hawkins, S. Blakeslee, Istota inteligencji, Onepress 2005.

Blog > Komentarze do wpisu

Z półki projektanta: Koszyk

Krótki komiks o projektowaniu.

***

To jest koszyk na zakupy.

Koszyk na zakupy.

 

To jest ładny koszyk na zakupy, jednak pełni taką samą rolę jak zwyczajny koszyk.

Ładny koszyk na zakupy.

 

Dla sklepu (a czasem też i dla kupującego) dwa koszyki to lepiej niż jeden koszyk.

Dwa koszyki na zakupy.

 

Chcemy by dla sklepu (a czasem też i dla kupującego) było jeszcze lepiej. Ale żeby trzy koszyki? Co ciekawe, nie ma trzech koszyków w jednym koszyku. Hm, chyba tym razem trzeba inaczej. Wiem! Wróćmy do pojedynczego koszyka, ale tym razem zróbmy DUŻY koszyk.

To pokazuje, że obrana pierwsza droga - ilościowa - ma swoje granice. Droga wielkościowa oczywiście też je ma.

Duży koszyk na zakupy z supermarketu.

 

To jest jeden z koszyków, które zaprojektowałem. Mój ulubiony koszyk. Znajomy podczas jednej z ostatnich rozmów powiedział mi, że wygląda jak sprzed 5 lat (to kolejny koronny argument, że ładność z czasem przemija - zresztą strzelił w 10-tkę, bo 5 lat temu powstał), ale są miesiące, gdzie jego średnia przekracza równowartość 1 tys. dolarów. W kraju, gdzie e-commerce cieszy się z koszyków 100+ zł.

Koszyk e-commerce.

 

Czasy się jednak zmieniają. Zmieniają się też koszyki. Sklepy (a czasem i kupujący) wciąż łakną więcej. Łatwiej i szybciej mają tą zaletę, że często przekładają się na więcej. Zwłaszcza gdy jeszcze można zbudować emocjonalne zaangażowanie z koszykami. Brzmi absurdalnie? A jednak.

***

Lubisz swojego Kindelka. Kupujesz mu nawet pokrowce. Tylko, że to... koszyk.

Kindle.

 

I to jest koszyk (fakt, ten taki nie angażujący emocjonalnie).

Amazon Dash Button.

 

I to jest koszyk (no ale ten ma potencjał emocjonalnego zaangażowania w pełni).

Amazon Echo.

 

***

Pomyśl jak wyglądał koszyk Wczoraj; pomyśl jak będzie wyglądał koszyk Jutra. Zwłaszcza gdy na co dzień w pracy wymagają od Ciebie kolejnych koszyków.

środa, 26 kwietnia 2017, marekkasperski

Polecane wpisy

  • UX Designer: Praca

    Poniżej zamieszczam zapis rozmowy, która miała miejsce kilka m-cy temu dla jednego z krajowych serwisów internetowych. Autorem pytań jest Adam Łopusiewicz. ***

  • UX: Quo vadis?

    Kiedy jakieś 10 lat temu pracowałem profesjonalnie (tj. miałem stanowisko odpowiednie, obowiązki, które jasno określały co robię będąc na tym stanowisku i przyp

  • "Projektowanie stron WWW": raport Interaktywnie.com

    Wczoraj ukazał się raport serwisu interaktywnie.com, który to serwis gdy byłem jeszcze po stronie agencyjnej, zawsze czytałem z dużą dozą uwagi i zainteresowani

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: