Zobacz mnie na GoldenLine
ThinkLab: moja firma

MOJE KSIĄŻKI - AUTOR

Użyteczność w praktyceM. Kasperski, A. Boguska-Torbicz Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce, Helion 2008.

Moja książkaM. Kasperski, Sztuczna Inteligencja, Helion 2003.

REDAKTOR MERYTORYCZNY

UmysłD. Casacuberta, Umysł. Czym jest i jak działa, Świat Książki 2007.

100 sposobów...T. Stafford, M. Webb, 100 sposobów na zgłębienie tajemnic umysłu, Onepress 2006.

Istota inteligencjiJ. Hawkins, S. Blakeslee, Istota inteligencji, Onepress 2005.

Blog > Komentarze do wpisu

Paper prototyping: prototypowanie

Prototypowanie interfejsów i usług webowych w naszym kraju nie jest jeszcze zbyt rozpowszechnioną metodyką pracy, a jest i wygodną, i tanią, i co ważne szybką metodą weryfikacji pomysłów na prawie każdym etapie projektowym. Jest także świetnym narzędziem do komunikacji między działami. W końcu jest użytecznym narzędziem w ramach testów usability - na etapie prototypu można uniknąć wielu wpadek natury funkcjonalnej. (Wiele nowych funkcji, które powstały w ostatnim czasie w grono.net swój początek miało jako funkcjonalne prototypy, które uzupełnione specyfikacją, ostatecznie programowane były przez dział IT).

Na temat prototypowania w naszym kraju niewiele zostało napisane: krótka notka pojawiła się w swoim czasie na uzytecznosc.pl wraz z osobnym tekstem nt. prototypowania przy użyciu papieru (trudno angielskie prototyping paper tak jednoznacznie przetłumaczyć, bo i jest to prototypowanie na papierze, co prototypowanie przy użyciu papieru - a to nie jest ze sobą tożsame). Oba zresztą teskty zdaje się autorstwa Marcina Sikorskiego.

Osobiście na codzień używam specjalistycznego oprogramowania, w ramach którego makiety, które tworzę mają postać stron html. Ale dzisiaj chciałbym polecić trochę materiałów filmowych nt. metody paper prototyping (PP).

I tak, na pierwszy rzut polecam film nt. użycia PP w ramach testowania funkcjonalności interfejsu pewnej gry.

 

Drugi film przedstawia wykorzystanie PP w ramach projektowania i testowania interfejsu webowego.

 

I [prawie] na koniec mała youtubowa perełka: 6-ścio odcinkowy serial nt. metody paper prototyping. :)

Oraz strona PaperPrototyping.com, towarzysząca książce Carolyn Snyder, Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces.

piątek, 06 lipca 2007, marekkasperski

Polecane wpisy

  • Definicja UX: Przez wskazanie... Feature na rynku nieruchomości

    Wstęp [można pominąć] 0.1. User Experience to nie jest ' wziu-wziu ' w HTML5. To nawet nie jest front-end. Sorry , nie przekonacie mnie w licznych rozmowach;

  • Z półki projektanta: Koszyk

    Krótki komiks o projektowaniu. *** To jest koszyk na zakupy. To jest ładny koszyk na zakupy, jednak pełni taką samą rolę jak zwyczajny koszyk. Dla sklepu (a

  • Polski Internet śpi

    Nie wiem, czy to za sprawą globalnych dużych graczy, którzy (pod względem zasięgu) przejęli polskich użytkowników, a z nimi polskie budżety marketingowe, ale wy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: