Zobacz mnie na GoldenLine
ThinkLab: moja firma

MOJE KSIĄŻKI - AUTOR

Użyteczność w praktyceM. Kasperski, A. Boguska-Torbicz Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce, Helion 2008.

Moja książkaM. Kasperski, Sztuczna Inteligencja, Helion 2003.

REDAKTOR MERYTORYCZNY

UmysłD. Casacuberta, Umysł. Czym jest i jak działa, Świat Książki 2007.

100 sposobów...T. Stafford, M. Webb, 100 sposobów na zgłębienie tajemnic umysłu, Onepress 2006.

Istota inteligencjiJ. Hawkins, S. Blakeslee, Istota inteligencji, Onepress 2005.

Blog > Komentarze do wpisu

Eyetracking: zwany też okulografią

Eyetracking jest nowym polem badań w ramach projektowania interfejsu użytkownika. Dzięki eyetrackingowi projektanci mają teraz możliwość zobaczenia jak czytelnicy widzą i jak czytają ich strony, jaką drogę przemierzają by zrealizować zamierzone zadania, na których częściach strony utykają, jak reagują na reklamę (czy w ogóle na nią patrzą), czy nawigacja menu dla osób będących na stronie po raz pierwszy jest przejrzysta, jak użytkownicy reagują na zawartość (content) - zarówno tesktów, jak i obrazków oraz filmów i klipów w technologii flash. Można powiedzieć: dzięki eyetrackingowi w końcu mamy narzędzia by zweryfikować eksperckie rady.

 

Eyetracking (okulografia).

Rysunek 1. Mapa cieplna strony powstała w wyniku badań eyetrackingowych wraz z zasadami jak ją czytać. Za: dobiho HCI.

 

Piszę o tym z dwu powodów:

  1. pierwszy to fakt, że za m-c wychodzi książka autorstwa J. Nielsena oraz Kary Pernice pt. Eyetracking Web Usability,
  2. drugi, że Jarek Muras udostępnił mi prezentację na temat eyetrackingu (8MB), a związaną z badaniami, jakie firma eyetracking.pl wykonała dla polskich banków.

Warto się zapoznać z tą metodą pracy, bo zapewne będzie spotykała się z coraz większym oddzewem ze strony projektantów, ale i ich klientów.

Kilka dodatkowych informacji:

czwartek, 12 lipca 2007, marekkasperski

Polecane wpisy

  • Definicja UX: Przez wskazanie... Feature na rynku nieruchomości

    Wstęp [można pominąć] 0.1. User Experience to nie jest ' wziu-wziu ' w HTML5. To nawet nie jest front-end. Sorry , nie przekonacie mnie w licznych rozmowach;

  • Z półki projektanta: Koszyk

    Krótki komiks o projektowaniu. *** To jest koszyk na zakupy. To jest ładny koszyk na zakupy, jednak pełni taką samą rolę jak zwyczajny koszyk. Dla sklepu (a

  • Polski Internet śpi

    Nie wiem, czy to za sprawą globalnych dużych graczy, którzy (pod względem zasięgu) przejęli polskich użytkowników, a z nimi polskie budżety marketingowe, ale wy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2007/07/13 13:25:07
To, że Nielsen wydaje książkę na ten temat zaskoczyło mnie, sądziłem że jest raczej sceptyczny wobec wykorzystania eyetrackerów. No, ale tematyka modna. :-)

Mam pytanie, czy zdarzało Wam się w gronie używać eyetrackingu? Ciekawią mnie praktyczne wrażenia. :-)
-
2007/07/13 19:23:17
Re: RDROZD

:) Pytanie trochę polityczne, więc odpowiedź - na dzień dzisiejszy - też niestety taka musi być. Jest temat na rzeczy.
-
2011/07/26 09:29:46
Bardzo interesujący artykuł. Tą książkę Nielsena to trzeba przeczytać koniecznie.